Ce putem invata noi de la David Popovici? Ce invata David de la noi?

 

David va fi probabil cel mai urmarit sportiv la Jocurile Olimpice din 2024. A facut deja istorie si nu are decat 18 ani. 

👍Lecțiile pe care ni le dă David, un adolescent de 18 ani:

👉Determinare și perseverență: Înfruntând antrenamente dificile, învingând eșecuri și depășind limitele fizice și mentale, David ne învață că acele cuvintele cheie ale succesului sunt răbdare și munca asiduă. ”Sunt mai motivat ca niciodată. Dacă ar fi după mine, m-aș întoarce mâine în bazin, dar nu mi-ar prii."

👉Eșecul ca o oportunitate de creștere: Eșecurile și înfrângerile sunt inevitabile în sport și în viață. Cu toate acestea, David ne arată că eșecurile nu trebuie să fie sfârșitul drumului, ci o oportunitate de a învăța, de a crește și de a deveni mai puternici. "Uneori castigi, alteori iei locul 4". Declaratia de azi, dupa competitie: „Din fericire, tot ce nu mi-a ieșit poate fi antrenat și va fi antrenat. Dacă ar fi după mine, m-aș întoarce mâine în bazin, dar din păcate sau din fericire, de fapt, trebuie să-mi iau și niște timp liber pentru mine. Trebuie să reflectez asupra a tot ce s-a întâmplat, asupra anului care a fost cu suișuri și coborâșuri. Un an complicat, ciudat, atipic pentru mine și nu e deloc sfârșitul lumii."

👉Disciplină și respect pentru reguli: Sportul învață disciplina și respectul pentru reguli. Prin respectarea regulilor jocului și regulilor antrenamentului, sportivii dobândesc o etică de muncă exemplară, care poate fi aplicată în orice domeniu al vieții. ”Trebuie să fiu recunoscător pentru locul meu aici”.

👉Auto-disciplină și auto-control: Pentru a performa la nivel înalt, David trebuie să aibă auto-disciplină și auto-control. Aceste abilități îl ajută să-și gestioneze emoțiile și să rămână concentrat chiar și în situații tensionate. ”Prefer să fiu așa decât să fiu un robot perfect, care câștigă întotdeauna”.

👉Gestionarea succesului și a înfrângerii: Succesul și înfrângerea fac parte din viața fiecărui sportiv. Învățarea cum să gestioneze succesul cu modestie și să învețe din înfrângeri sunt lecții prețioase care pot fi aplicate în orice domeniu al vieții. "Cred că prefer să fiu un sportiv mai degrabă complet sau mai complex, învățând să pierd, cum să gestionez o pierdere și să pot să învăț din asta. E într-un mod bizar, eliberator cumva, să știu că nu sunt perfect, să pot să scap pentru o vreme de așteptările pe care mi le-am impus și creat eu mie."

👉Setarea de obiective și planificarea: David își stabilește obiective clare și elaborează planuri de acțiune pentru a le atinge. Învățând să-și stabilească obiective realiste și să-și planifice drumul către succes, sportivii ne arată că orice viziune poate fi transformată în realitate prin planificare și efort susținut. „Imediat ce am atins peretele la 200 de metri, mi-a trecut prin cap acest gând: Trebuie să mă antrenez mai bine. Trebuie să mă antrenez mai mult şi, cel mai important, trebuie să fiu mai consecvent, pentru că, acesta este liantul care uneşte totul”.

👉Încrederea în sine: Sportul poate dezvolta încrederea în sine. Prin atingerea obiectivelor, sportivii dobândesc încredere în propriile abilități și în capacitatea de a depăși obstacolele."De abia aștept să merg la următorul concurs și să le demonstrez adversarilor mei că s-au bucurat prematur, poate, de locurile mele mai îndepărtate de cea mai înaltă treaptă a podiumului."

👉Gestionarea presiunii și a stresului: Sportivii se confruntă adesea cu presiunea și stresul competițiilor. Învățarea cum să gestioneze aceste aspecte poate fi extrem de utilă în viața de zi cu zi, unde și noi întâlnim situații stresante. Sper să fie una din lecțiile bine învățate de David ca să nu mai înoate decât pentru el, ci nu pentru popor. "Și da, sunt și un pic bucuros că s-a terminat, pentru că, fie că vreau sau nu să recunosc, a fost un stres".

👉Fair-play și respect: Respectul pentru adversari și fair-play-ul sunt aspecte esențiale în sport. Aceste valori ne amintesc despre importanța respectului și corectitudinii în relațiile noastre cu ceilalți, indiferent de context. "Să fii într-o finală de Campionate Mondiale sau Jocuri Olimpice e o mare realizare și nu trebuie să o iau ca atare. Trebuie să fiu recunoscător pentru locul meu aici, să fiu conștient că am muncit pentru el și în același timp să fiu conștient că pot munci și mai mult în continuare pentru a mă impune din nou la cel mai înalt nivel”.

Ce poate invata David Popovici de la noi? 

Surse: G4 Media, GSP, Sydney Media Herald, Facebook, Olympics.com

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum sa castigi o cearta, folosind tehnici FBI si Echilibrul Nash-vreti liniste sau dreptate?

Afantazia: sau cum e sa traiesti cu o minte oarba

Crezi ca daca ii multumesti pe toti esti o persoana buna? Despre fawning si people pleasers